Om de bedrijfsvoering verder te professionaliseren zullen we verder investeren in onderstaande punten:
Verbeteren van onze klantbejegening
De beleefde kwaliteit is in advisering altijd persoonsafhankelijk. We gaan daarom verder met gericht investeren in de vaardigheden van medewerkers. We zetten daarbij verder in op het professionaliseren van de relatie met onze klanten. Concreet heeft dit betrekking op hoe we onze toegang georganiseerd hebben voor onze klanten (accountmanagement per afdeling), hoe we effectief communiceren en hoe we gericht adviseren.
Ook willen we proactief zijn en verwachtingen helder aan de voorkant managen, de adviseur dus in de rol van businesspartner.
Verbeteren regie en opdrachtgeverschap
Dit doen we door hier op verder te professionaliseren en met elkaar te leren wat goed opdrachtgeverschap en opdrachtnemerschap is. Dit is in een gemeente die steeds meer regie wil gaan voeren voorwaardelijk. Ook investeren we in het verder versterken van de demand-organisatie: dat gaat niet alleen over de capaciteit maar ook over wie welke rol en verantwoordelijkheid heeft. Dat maakt dat we in de samenwerking met De Connectie verder stappen kunnen zetten: enerzijds als partner waarmee een grote wederzijdse afhankelijkheid is en anderzijds als partij waar we een zakelijke overeenkomst mee hebben en elkaar moeten kunnen aanspreken op resultaat.
Van denken naar doen
We moeten van het papier en plan afkomen om daadwerkelijk te implementeren en te borgen. We maken waar, wat we opschrijven en toezeggen. Zo zullen we de komende periode verder inzetten op het inbedden van accountmanagement (toegangspoort voor/naar de klant), portfoliomanagement (inzicht en overzicht om te kunnen prioriteren) en demandmanagement (om klantvragen te inventariseren, te bundelen en te verbinden naar bijvoorbeeld De Connectie).
Gerichte integraliteit en doorverwijzing
Dit houdt in dat elke adviseur binnen zijn eigen discipline maximaal integraal denkt en vanuit samenhang de klanten weet te adviseren. Tegelijkertijd is het belangrijk dat iedere adviseur accountmanager en ambassadeur is voor het geheel van bedrijfsvoering. De doorverwijzing en toeleiding naar een andere discipline moet zo professioneel mogelijk (snel en met heldere doorverwijzing).
Bovenstaande is van toepassing op alle betreffende bedrijfsvoeringsdisciplines en afdelingen.
Investeren in De Connectie
Naast het investeren in de eigen bedrijfsvoering gaat er de komende jaren ook flink geïnvesteerd worden in de verbetering van de bedrijfsvoering bij De Connectie. Dat gaat niet alleen om de investeringen in ICT, waar als gevolg van verouderde apparatuur en achterstallig onderhoud een acute noodzaak toe was, maar ook om investeringen die de samenwerking en de dienstverlening moeten verbeteren. Om dit te bereiken is een programma met acht verbetersporen opgesteld waar de komende jaren aan gewerkt gaat worden.